Vanatoarea de flyere

De data asta, trec direct la subiect. In fiecare zi inghit flyere. Si voi la fel. In posta, agatate intre stergator si parbriz, pe clanta usii, la finante, la primarie, pe birouri, sub birouri, in multinationale si la chioscuri, in gradina, pe casa, sub casa, la crasma si in fata crasmei, pe poarta sau dibaci strecurate in semioza dintre sanii decoltati de promoteritza si homo sapiens-ul conteporan.

Daca pe vremuri un flyer sau un leaflet avea cel putin o functie informala si declansa anumite reactii, acum, in 2014, vestitul flyer este cu siguranta cea mai eficienta metoda de a-ti face sepuku pe termen lung, indiferent ca esti ditamai brandul, chioscul de papuci de la colt sau pizzeria lu’ don Corleone. Oricum o dai, chiar daca imi vei spune ca nu, ca faci bani cu flyer-ele alea, te voi contrazice vehement din cateva motive:

1. Asa cum si tu urasti sa primesti hartie in posta, adica, cum sa zic… multa-multa hartie pe care nu o sa o citesti niciodata, asa nici mie, publicitar, nu imi place sa primesc oferte disperate, promotii 2+1 si balarii despre ce misto esti tu si produsul tau intrucat stiu ca ai recurs la treaba asta pentru ca esti disperat; intr-o masura mai mica sau mai mare, dupa caz si cifra de afaceri.

Ba mai mult, cred ca ma intrerupi, ca imi agresezi cutia postala cu flyer-ele alea si ma faci sa cred – fie ca esti chitros si nu vrei sa ma iei in serios in calitate de client potential, fie ca vinzi fara sa give a crap – de la centrale termice pe mono-bio-electro-gaz, la drujbe care feliaza singure  fanii branza, pana la carbunii care se aprind prin combustie spontana; orice vinzi, draga brandule sau draga firma, tot nu vrei sa intelegi ca acea cutie postala este o extensie a spatiului meu privat si, inconstient, nu voi primi nimic nesolicitat intr-un mod placut!

2. Daca invoci un anumit tip de eficienta pe care o distributie de flyere ar putea sa o aiba, draga brandule, nu te contrazic in totalitate. Pot sa remarc faptul ca, in timpul in care tu crezi cu toata fiinta in amaratele alea de tiraje  investindu-ti energia si resursele firmei, o groaza de alte tehnologii si medii de comunicare ajung de zeci de ori mai bine, mai non-invaziv si mai repede la publicul tinta fara sa il calce pe nervi si mai ales fara sa fie asociate cu un context negativ.

Concluzie

Ca tu iubesti flyer-ele si ele te iubesc pe tine, nu intereseaza pe nimeni. Cert e ca nu esti unde trebuie, acolo, pe felia de publicitate moderna care conteaza.

3. Ce gandire stratgica, tactica de marketing, consumer insight sau trend studiat te face sa crezi ca o oferta 2+1 sau 1+1 (gratuit) va provoca un val de vanzari nemaipomenite sau va avea vreun efect de imagine redutabil? Ce te face sa crezi ca, daca merge odata si iti misca oarecum vanzarile, asta e calea in care iti creezi piata pe bune si devii un reper in categorie, sa nu zic un brand?

4. Daca tu imi vinzi si azi, si maine si poimaine cu discount si intr-un mod agresiv, ce te face sa crezi ca nu pun din start, la indoiala, calitatea produselor tale, chiar daca pe moment imi scade glicemia cand vad sosul de pe pizzele tale? Si, mai ales, ce te face sa crezi ca invandadu-ma zilnic, te voi asocia, mental, cu ceva bun?

Draga antreprenorule, draga imm-ule si draga multinationala, sa stii ca, asa cum tiparesti nevoie mare tirajele alea, mai sunt alti o mie ca tine care, statistic, in acelasi moment fac acelasi lucru, cu aceeasi naivitate auto-suficienta si cu acelasi entuziasm. Si, la fel ca tine, nu observa un fapt simplu – recycle binul din windows s-a mutat la scara blocului. Si nu metaforic, ci cat se poate de fizic, sub forma unui superb cos de plastic in care troneaza toate ofertele, discounturile, promotiile, aspiratiile si beneficiile pe care le ai de oferit. Si nu in proportie mica.

Pentru ca si in publicitate este nevoie de logica aristotelica, draga antreprenorule si draga companie, daca bunica de la 3 da senzatia ca asteapta flyerul tau ca pe sfintele moaste, tu chiar doresti sa fii ca sfintele moaste?

 

Enhanced by Zemanta
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.