Daca exista o disciplina de business a carei tectonica este mai vasta si mai ampla decat in oricare ald domeniu, aceasta este, cu siguranta, comunicarea. In fiecare zi avem lucruri noi, variabile noi, aplicatii noi dar cateva constante vechi si de neocolit. Odata cu structurile de monetizare Facebook.com si twitter.com, mobile marketing se afla intr-o crestere continua si sustenabila; asa cum spunea si Seth Godin, principalele ingrediente care pun in miscare piata sunt conversatia dintre brand si publicul sau si memorabilitatea – actul memorabil, campania memorabila si distincta, viziunea de business orientata catre conversatie si intelegerea reala a ceea ce doresc clientii. Un produs mediu, care nu-si spune direct propria poveste, este un produs neinteresant pentru piata, prin urmare, in conditiile actuale, un produs mort.

1. Ascultati-va publicul, clientii, oaspetii, consumatorii. Desi in multe circumstante, comentariile de pe retelele de socializare sunt ignorate (unele pe buna dreptate), antreprenorii romani nu isi bat prea tare capul sa asculte realist si rational criticile care li se aduc. De curand am avut un caz in agentie in care, ajungandu-mi anumite observatii destul de delicate despre un client, verificandu-le am observat ca erau cat se poate de reale si adevarate. Din pricini pe care nici acum nu le pot intelege, clientul meu nu a indreptat nimic din ce i s-a spus, ba dimpotriva, s-a adancit mai tare in eroare, asta afectandu-i businessul in mod direct si nemijlocit.

2. Nu creeati actiuni dezorganizate de comunicare. In anumite cazuri, foamea de facebook si social media in general, este gresit interpretata si anumite companii supraliciteaza postarile si update-urile in detrimentul moderarii si dialogului cu piata. Nu cred ca este bine sa ai o frecventa de 1-2 update-uri pe zi lipsite de consistenta si relevanta in speranta ca vei primi like-uri mai multe si implicit notorietate. Cersitul de like-uri si share este inamicul din umbra al notorietatii si viralizarii potentiale. Te pune intr-o lumina proasta intrucat restrange si conditioneaza, egoist, publicul si prietenii. Fii sigur ca atunci cand vei spune ceva interesant si relevant pentru prietenii tai acestia vor distribui continutul tau fara sa li se ceara lucrul acesta.

3. Protejati-va substanta si esentialitatea brandului. Poate aici rezida ingredientul cel mai important, secretul hardcore al comunicarii de brand. Este necesara o mica paranteza: daca identitatea vizuala, logotipul si packaging-ul sunt  forma vizibila a brandului, substanta sa rezida in: calitatea produsului, pretul, perceptia sa si pietele in care exista dialog si conversatie reala despre brand – adica gradul in care publicul tinta preia brandul in mod nemijlocit in viata sa. Or, in aceasta ordine de idei, prea multi antreprenori esueaza sa distinga clar intre elemente si, ba din cauza crizei, ba din disperare contextuala sau din orgoliu personal, pun accentul in mod eronat pe forma brandului, pe monologurile plictisitoare si palide cu care isi updateaza website-urile sau platformele sociale.

4. Continuum-ul de brand sau intelegerea critica a brandului. Branding-ul este activitatea cea mai solicitanta in randul disciplinelor comunicarii. Asa cum media online a evoluat, si branding-ul s-a extins in aceasta directie. Odata cu recesiunea, s-a observat foarte clar ca, de fapt, valoarea si vivacitatea brandingului continuu este elementul cheie care tine business-urile in viata. Orice business, pentru a atinge succesul, trebuie sa tinda catre branding si memorabilitate, catre stabilitatea pe care ti-o pune la dispozitie echitatea, arhitectura, mecanismele de forta  ale brandului propriu. De la saormerie la companie multinationala, brandul, indiferent ca este impartasit de o comunitate mica, de un mediu business to business sau de lumea intreaga, este elementul care va face ca numele tau sa fie asociat cu un produs sau serviciu de calitate.

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.