Pozitionarea brandului

Elementele simbolice si functionale

Cele mai spectaculoase elemente simbolice ale unui brand sunt cele care se vad – ambalaje, etichete, POS-uri, promotionale, packshot-uri, campaniile TV, online sau cele neconventionale. In aceste contexte vedem, tematizam si punem la lucru identitatea vizuala a brandului. Teoria traditionala combina cel putin doua constante extrem de importante care cimenteaza diferentele dintre branduri. Primul este atractivitatea si gradul de diferentiere al ambalajului, de aici si importanta colosala a unui ambalaj atractiv, original si prietenos; al doilea este pozitionarea la raft in functie de inaltime si de raportul de proximitate, ofensiv sau defensiv intre brandul reprezentat si concurenta.

Pozitionarea brandului

Mizele principale ale pozitionarii la raft sunt zonele vizibile si de interes, adica la indemana clientului. Acest element este, de cele mai multe ori, partea vizibila a strategiei de marketing conjugata cu o foarte buna calibrare a identitatii brandului – cromatica, proportii, atractivitate, relevanta. De cele mai multe ori, elementele cromatice, dar si cele simbolice, tin de ADN-ul brandului si de propria sa biografie. Arcele de aur ale McDonald’s, colonelul Sanders al KFC, grafismul Coca-Cola sau marul companiei Apple au nu numai o valoare simbolica si emotionala, ci una practica, de demarcare si marginire a teritoriului vizibilitatii. De la inaltimea si expresivitatea elementelor de semnalistica exterioara, regulile de brand au functie si atribute de reprezentare cu precadere la raft – mai ales in cazul brandurilor din categoria FMCG. Asa cum vedem in hypermarket-uri, fiecare brand este acompaniat de o strategie de marketing foarte clara in raport cu competitorii directi dar si cu cei indirecti marcandu-si foarte limpede teritoriul de comunicare si agragand decizia de cumparare.

Modele culturale influenteaza brandurile

Odata cu accelerarea schimbului global de informatii si cu penetrarea internetului, alteritatea culturala produce din ce in ce mai multe mode culturale ale caror efecte devin vizibile in insasi strategia de marketing. Spre exemplu, revolutia tehnologiei smartphone a fost determinata masiv de inventarea si pozitionarea ipod-ului. Modele culturii pop sunt intrepatrunse cu tot ceea ce se intampla in branding si marketing. Putem asista si la provocari insolite in afaceri prin lucruri aparent fara legatura. Aparitia facebook si explozia retelelor sociale a determinat o schimbare a accentelor dintre prezenta digitala traditionala si participarea brandurilor la marea conversatie din social media.

Voi ce parere aveti –  ce primeaza in comunicarea la raft si care credeti ca sunt lucrurile care pot fi imbunatatite?

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.