In general, orice business-plan ar trebui sa cuprinda, de la bun inceput, o strucurare a bugetului si in functie de necesitatile de comunicare.

De multe ori, de la bun inceput, antreprenorii fac greseala sa subevalueze sau sa excluda cu bun stiinta cheltuielile de comunicare. De prea mult ori, nici macar nu se pune problema includerii, in business-plan a tipului acesta de cheltuiala. Asta, in contextul in care, una dintre consecintele naturale ale crizei financiare a fost o revitalizare a instrumentelor de comunicare.

Or, in contextul in care marketingul si comunicarea contemporana este resetata de personalitati precum Seth Godin iar in Universitarile de Business se studiaza aplicat strategia de marketing  a vestitului El Bulli al lui Ferran Adria, ignorarea acestor lucruri de catre clienti, dar si de agentii, nu poate avea decat consecinte destul de importante pe termen lung. Si, din pacate, antreprenorii mici si mijlocii, in loc sa faca un pas in spate si sa observe de ce actiunile lor nu au rezultate, acestia continua, din nefericire, sa utilizeze aceleasi retete rasuflate de comunicare.

Si consecintele observandu-se clar in modul de evolutie statistica a business-ului romanesc care nu este pozitiv decat pentru politicieni.

 

Enhanced by Zemanta
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.