Englezii sunt de vina.

Inainte sa si-o ia pe coaja oastaseste, intr-un fel istoric, de la aviatia nemtilor, pentru ca apoi sa recupereze cu aliatii, englezii, in 1939, in preziua razboiului, ministerul informatiilor din UK, a scornit o campanie de comunicare inspirationala ca sa ii calmeze pe englezi mai abitir decat inexorabilul ceai eneglezesc. Asa incat au creeat trei postere dintre care unul va face istorie pana hat, in 2014. Posterul incriminat, care a comunicat exact ceea ce trebuia sa comunice in contextul in care paranoia nu avea legatura cu opiaceele, panica de thc sau metamfetamina ci cu o paranoie mai adanca si mult mai percutanta din capul lui Hitler, este asta.

English: Keep Calm and Carry On UK government ...

Dupa ce wikipedia ne invata cum, prin 2000, Stuart Manley si cu nevasta-sa au achizitionat, la o licitatie, o cutie de carti vechi, au dat peste posterul opriginal „Keep calm and carry on”, adica, un soi de fii calm si vezi-ti de treaba, chiar daca de-acum va fi nasol, foarte nasol. Ei bine, cei doi, au agatat posterul deasupra casei de marcat si cum britanicii au poate cel mai apsat cult monarhic, au cumparat ca pe painea calda fotocopiile posterului buclucas. 11 ani mai tarziu, o firma numita Keep Calm and Carry On Ltd a facut astfel incat dintr-un poster a creat o mica industrie.

Ei bine, de cca. 3 ani de zile, viralizarea a devenit atat de puternica incat ideea originala, incurajatoare si cu functie clara din razboi, s-a metamorfozat total prin intermediul sintaxei meme, adica toata lumea, in fiecare colt al internetului a meme-izat ideea. Ok si pana aici. Pana la urma, meme este un fenomen cultural care trebuie inteles.

Ce este, in schimb, de-a dreptul stupid si partial jignitor este ca, indiferent de categorie, indiferent de companie, de bunuri si servicii, toata lumea foloseste saracia asta de imagine sa isi construiasca asa-numite campanii. Si construiesc cele mai tampe si egoiste sloganuri pe care le-a vazut publicitatea, fara niciun fel de legatura cu nimic, ci doar cu notorietatea pe care imaginea ca atare o tracteaza dupa sine, si asta pentru ca e extrem de comuna, un landmark contemporan al culturii meme.

Insa, dragi antreprenori care folosesiti keep calm-ul, haideti sa vedem cam ce se intampla in capul unui consumator cand tu ii spui sa keep calm ca ceva..

In primul rand, in contextul in care esti companie sau wannabe brand, keep calm porneste de la cel mai vag si retard insight publicitar, anume ca astia, publicul tau, trebuie sa fie calmi. De ce? Se imbulzesc la usa magazinului tau? Ssufera de isterie de masa cand aud de tine? Vinzi tigai la vreo lansare si hoarde de consumatori anglofili te vor asalta astfel incat sa trebuiasca sa keep calm ca altminteri te lasa cu stocurile goale si iti rup usile pravaliei? De ce sa spui keep calm si ceva… in contextul nu sunt decat vreo duzina de branduri in lume pentru care publicul chiar trebuie sa fie calmat pentru ca sunt de-a dreptul talibani cand brandul lor face ceva memorabil, dar brandurile astea nu le spun niciodata consumatorilor keep calm!

Cand esti companie de imobiliare, crasma, firma de catering sau producator de pantofi, nu ai de ce sa spui nimanui keep calm, pentru ca, in piata reala, nimeni nu innebuneste dupa tine, nimeni nu trebuie sa fie calmat pentru ca nimeni nu se va isteriza cand iti va vedea saracia de promotie sau campanie. Nu am vazut cumparatori de xanax sau psihoza in masa cand s-a lansat vreun cartier rezidential sau cand e promotie la pizza!

De asemenea, toata nebunia asta cu keep calm are consecinte foarte grave, in special pe facebook. Cand pui keep calm ca ceva… pe facebook, te asigur ca va atrage numai priviri, poate like-uri de la apropiati dar nicidecum conversie! Pe facebook, probabil mai sunt zeci sau sute de mii de companii care, simultan, folosesc dileala asta de mesaj pana la obsesie, numai google cifreaza 161 de milioane de rezultate cand cauti sintagma asta.

Si nu am vazut niciun demografic sau statistica care sa spuna cat de al naibii este mesajul asta tradus in cifre. Pentru ca nu exista si pentru simplu motiv ca, ceea ce crezi tu ca este un mesaj bad-ass  pentru consumatori este doar un meme jignitor, comun si tampit in contextul in care il folosti ca ad .

In aceeasi ordine de idei, cand pui in timeline keep calm imi spui ceva mult mai esential si mai important despre tine – ca nu ma iei in serior in calitate de client sau potential client, ca ai ales easy way sa umpli timeline-ul ala, ca nu esti in stare sa interactionezi cu mine intr-un mod real, ca ma iei la misto pentru ca deh, eu trebuie sa fiu calm ca o sa ma dai pe spate, ca nu iti permiti sau nu vrei sa platesti un negru, cu un dslr sau o firma sa scorneasca ceva, orice mai putin decat keep calm, care sa spuna ceva real si semnificativ despre tine. Si i vrei bani si notorietate, huh!?

 

Enhanced by Zemanta

Englezii sunt de vina.

Inainte sa si-o ia pe coaja oastaseste, intr-un fel istoric, de la aviatia nemtilor, pentru ca apoi sa recupereze cu aliatii, englezii, in 1939, in preziua razboiului, ministerul informatiilor din UK, a scornit o campanie de comunicare inspirationala ca sa ii calmeze pe englezi mai abitir decat inexorabilul ceai eneglezesc. Asa incat au creeat trei postere dintre care unul va face istorie pana hat, in 2014. Posterul incriminat, care a comunicat exact ceea ce trebuia sa comunice in contextul in care paranoia nu avea legatura cu opiaceele, panica de thc sau metamfetamina ci cu o paranoie mai adanca si mult mai percutanta din capul lui Hitler, este asta.

English: Keep Calm and Carry On UK government ...

Dupa ce wikipedia ne invata cum, prin 2000, Stuart Manley si cu nevasta-sa au achizitionat, la o licitatie, o cutie de carti vechi, au dat peste posterul opriginal „Keep calm and carry on”, adica, un soi de fii calm si vezi-ti de treaba, chiar daca de-acum va fi nasol, foarte nasol. Ei bine, cei doi, au agatat posterul deasupra casei de marcat si cum britanicii au poate cel mai apsat cult monarhic, au cumparat ca pe painea calda fotocopiile posterului buclucas. 11 ani mai tarziu, o firma numita Keep Calm and Carry On Ltd a facut astfel incat dintr-un poster a creat o mica industrie.

Ei bine, de cca. 3 ani de zile, viralizarea a devenit atat de puternica incat ideea originala, incurajatoare si cu functie clara din razboi, s-a metamorfozat total prin intermediul sintaxei meme, adica toata lumea, in fiecare colt al internetului a meme-izat ideea. Ok si pana aici. Pana la urma, meme este un fenomen cultural care trebuie inteles.

Ce este, in schimb, de-a dreptul stupid si partial jignitor este ca, indiferent de categorie, indiferent de companie, de bunuri si servicii, toata lumea foloseste saracia asta de imagine sa isi construiasca asa-numite campanii. Si construiesc cele mai tampe si egoiste sloganuri pe care le-a vazut publicitatea, fara niciun fel de legatura cu nimic, ci doar cu notorietatea pe care imaginea ca atare o tracteaza dupa sine, si asta pentru ca e extrem de comuna, un landmark contemporan al culturii meme.

Insa, dragi antreprenori care folosesiti keep calm-ul, haideti sa vedem cam ce se intampla in capul unui consumator cand tu ii spui sa keep calm ca ceva..

In primul rand, in contextul in care esti companie sau wannabe brand, keep calm porneste de la cel mai vag si retard insight publicitar, anume ca astia, publicul tau, trebuie sa fie calmi. De ce? Se imbulzesc la usa magazinului tau? Ssufera de isterie de masa cand aud de tine? Vinzi tigai la vreo lansare si hoarde de consumatori anglofili te vor asalta astfel incat sa trebuiasca sa keep calm ca altminteri te lasa cu stocurile goale si iti rup usile pravaliei? De ce sa spui keep calm si ceva… in contextul nu sunt decat vreo duzina de branduri in lume pentru care publicul chiar trebuie sa fie calmat pentru ca sunt de-a dreptul talibani cand brandul lor face ceva memorabil, dar brandurile astea nu le spun niciodata consumatorilor keep calm!

Cand esti companie de imobiliare, crasma, firma de catering sau producator de pantofi, nu ai de ce sa spui nimanui keep calm, pentru ca, in piata reala, nimeni nu innebuneste dupa tine, nimeni nu trebuie sa fie calmat pentru ca nimeni nu se va isteriza cand iti va vedea saracia de promotie sau campanie. Nu am vazut cumparatori de xanax sau psihoza in masa cand s-a lansat vreun cartier rezidential sau cand e promotie la pizza!

De asemenea, toata nebunia asta cu keep calm are consecinte foarte grave, in special pe facebook. Cand pui keep calm ca ceva… pe facebook, te asigur ca va atrage numai priviri, poate like-uri de la apropiati dar nicidecum conversie! Pe facebook, probabil mai sunt zeci sau sute de mii de companii care, simultan, folosesc dileala asta de mesaj pana la obsesie, numai google cifreaza 161 de milioane de rezultate cand cauti sintagma asta.

Si nu am vazut niciun demografic sau statistica care sa spuna cat de al naibii este mesajul asta tradus in cifre. Pentru ca nu exista si pentru simplu motiv ca, ceea ce crezi tu ca este un mesaj bad-ass  pentru consumatori este doar un meme jignitor, comun si tampit in contextul in care il folosti ca ad .

In aceeasi ordine de idei, cand pui in timeline keep calm imi spui ceva mult mai esential si mai important despre tine – ca nu ma iei in serior in calitate de client sau potential client, ca ai ales easy way sa umpli timeline-ul ala, ca nu esti in stare sa interactionezi cu mine intr-un mod real, ca ma iei la misto pentru ca deh, eu trebuie sa fiu calm ca o sa ma dai pe spate, ca nu iti permiti sau nu vrei sa platesti un negru, cu un dslr sau o firma sa scorneasca ceva, orice mai putin decat keep calm, care sa spuna ceva real si semnificativ despre tine. Si i vrei bani si notorietate, huh!?

 

Enhanced by Zemanta
2 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.